Wednesday, April 1, 2020

Pelbagai Tajuk Tesis UM


Hari ini mengakses tajuk-tajuk tesis yang ada di um dan dikumpul beberapa tajuk untu dibaca.

"Pengajian Tarannum al-Quran di Terengganu dari tahun 1960-2013: Kajian terhadap metodologi pengajaran Rogayah Binti Sulong" oleh Najmiah Omar. PhD thesis, University of Malaya 2017. [repo - link].

"Analisis perbandingan kefahaman konsep taubat dalam kalangan masyarakat Melayu Muslim dan Melayu Protestan di daerah Temburong, Negara Brunei Darussalam" oleh Sri Rahayu Dollah. PhD thesis, University of Malaya 2017. [repo - link].

"Pemikiran jemaat Ahmadiyyah dalam The holy Qur’an with translation and commentary in Indonesia: Kajian terhadap Mirza Basyiruddin Mahmud Ahmad dan pengaruhnya di Sumatera Utara" oleh Andi Putra Ishak. PhD thesis, University of Malaya 2017. [repo - link].

"Ajaran salah dan analisis ciri-ciri kesalahan yang difatwakan bertentangan dengan Ahl al-Sunnah Wa al-Jama’ah oleh Majlis Ugama Islam Brunei Darusalam" oleh Matussein Haji Jumat. PhD thesis, University of Malaya tahun 2017. [repo - link].

"Retorik al-Mujadalah dalam dakwah: Kajian terhadap kisah Nabi Ibrahim a.s. didalam al-Quran" oleh Rohaily @ Abd Rahman Abd Hamid. PhD thesis, University of Malaya tahun 2018. [repo - link].

"Hadith al-Dayn dalam al-Kutub al-Sittah: Kajian kefahaman dan amalan dalam kalangan kakitangan Universiti Teknologi Malaysia Kuala Lumpur” oleh Nik Mohd Zaim Ab Rahim. PhD thesis, Universiti Malaya tahun 2019. [repo - link].

Librari Universiti Malaya pada 1959

Baca "An ideal library is at the heart of everything". nst mac 2019 - link.

- - - - -

No comments:

Post a Comment